Mit fogyasszon edzés után a gyorsabb regenerálódás érdekében – 1. rész

Az edzés és az ahhoz kapcsolódó táplálkozás és folyadékbevitel szinte önálló tudományággá nőtte ki magát. Cikkünk segít tisztázni, mit is érdemes fogyasztania, hogy a lehető legtöbbet hozza ki edzésprogramjából.

Az edzés a városi ember elengedhetetlen napi teendőinek egyike. Rendszeres és célzott sporttevékenység nélkül a mozgáshiányos, sokszor ülőmunkát végző ember tartása hanyag lesz, vérkeringése rosszabbodik. Szélsőséges esetben akár vérrögök is kialakulhatnak.

Egészségünk megőrzésén és fejlesztésén kívűl a sportolás másik fő célja test- és ezáltal énképünk javítása. Férfiaknál a V-alak, azaz a széles váll és az ehhez viszonyítva szűk csípő a kívánatos.

Hölgyek esetén eltérő alaktípusokkal találkozhatunk, a körtétől az almáig. Ezek meghatározzák, mennyire hangsúlyozott a csípő vagy a mell. Alaptételként elmondható, hogy a szűk csípő, a karcsú, izmos lábak  és a nem túl nagy, mégis kerek fenék olyan tulajdonságok, melyeket bármelyik högy szívesen elfogadna és ezek felkeltik az urak érdeklődését.

A rendszeres sportolásnak, amely alakformáló hatása miatt is kívánatos,  az étkezés adja meg azt az alapot, mely elengedhetetlen a kívánt hatás eléréséhez.

Megmutatjuk, melyek is azok az étkezési alapelvek, amelyek kiteljesítik a sport hatását, akár fogyás, akár izmosodás, akár alakformálás a cél.

Negatív energiamérleg=fogyás

Először is tisztázzuk, mi is az az energiamérleg. Röviden megfogalmazva a bevitt és a felhasznált energia egyenlegét jelenti. Negatív energiaegyenlegről akkor beszélünk, ha a bevitt energia mennyisége nem éri el a felhasznált energia mértékét. Ez fogyáshoz fog vezetni.

Kinek ajánljuk és ki kerülje a negatív energiamérleget? A fogyni vágyók mindenképp erre törekedjenek, Az izomtömeget növelni vágyók azonban jobb, ha odafigyelnek, negatív energiamérleggel ugyanis könnyen veszíthetnek vagy ugyanazon a szinten maradhatnak az izomtömeg tekintetében.

Pozitív energiamérleg=hízás

Az előző helyzet ellentettje, az energiabevitel meghaladja a felhasznált kalóriákat. Fogyni vágyók ezt kerüljék, az izomtömeget növelők azonban erre törekedjnek.

Talán felmerült Önben: mindegy, hogy miből viszem be az energiát? Egyáltalán nem, sőt! Kiemelt figyelmet kell fordítania rá.

Erre vonatkozó tanácsainkat cikkünk következő részében olvashatja! Számítunk kitüntető figyelmére!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *